fredag 18 december 2009

Ännu fler foton nr 17



Julmarknad i Schwerin

Jag utlovade i min blogg att vännen Lennart Larsson, Klagshamn skulle ha vänligheten att skicka över sina foton från vår julmarknadsresa till Schwerin.
Schwerin är residentstad i delstaten Mecklenburg-Vorpommern och ligger i ett mycket vackert sjöområde i f.d. Östtyskland.

Nedan slottet i Schwerin som pryder nästan alla Mecklenburg-Vorpommern broschyrers framsida.
















Schlossparkcenter

Stadens enda galleria är verkligen trivsam. Tre våningar och som sig bör massor med Restauranger och Caféer. Utsmyckningen är mycket fin, inte för prålig vilket tyvärr ofta är vanligt.
Mitt emot så bygger man ännu en Galleria vilken skall invigas 2010.



































Julmarknadsgatan

Egentligen pågår julmarknaden på flera gator men huvudgatan är pampig och slutar med ett stort Pariserhjul och vid en av stadens sjöar.










Här finns också en massa sagofigurer oftast baserade på Bröderna Grimms sagor som här Bremer Stadsmusikanten.













Och kramgoa lamadjur, barnens favoriter.















Det vackra och pampiga pariserhjulet talar om att här slutar marknadsgatan. Nu är det slut med Glühwein, wurstar och då inte minst Currywursten som är så läckert god.
Lösningen är lika genialisk som enkel, vänd om och gå tillbaka igen...





























Kolla in dessa två fantastiska bilder, klicka gärna på dem så förstoras dessa och bilderna kommer riktigt till sin rätt.





Solnedgång över Öresundsbron


Jag slutar med denna fantastiska bild som berättar om vad som komma skall. Lennart har en massa vackra bilder från Öresundsbron och han har lovat att jag skall få använda en del av dessa vid en senare fotoblogg vilket jag tackar allra ödmjukast för.




Tack Lennart för de fina bilderna och det trevliga sällskapet som Du och Agneta stod för.


Ni vet väl också att genom trycka på F11 tangenten så blir hela bilden större liksom att respektive foton förstoras genom att peka på dem.



Kolla gärna min vanliga blogg:
http://www.kennethsvardag.blogspot.com/

eller min Youtubesida som just nu visar 11 minuters trumduell med några av världens bästa trummisar Butch Miles (Basiebandet) och Roger Berg (Roger Bergs Big Band).


Skicka in bilder för publicering:
keam@bredband.net


Bästa Hälsningar

Kenneth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar